Carregant Esdeveniments
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.
05.06.2016 / 10:00
Categoria d'Esdeveniment:

Visita comentada al Jaciment Arqueològic de l’Esquerda

A càrrec d’Imma Ollich i de Montserrat de Rocafiguera, directores de les excavacions arqueològiques del Jaciment de l’Esquerda.
Presentació a càrrec de Maria Ocaña, directora del Museu Arqueològic de l’Esquerda

L’Esquerda és un important jaciment arqueològic que conté restes de diversos períodes històrics, des del segle X aC fins el segle XIV de la nostra era. Conserva evidències de més de 2500 anys d’història, des del bronze final, món ibèric, visigots i tot el període alt i baix medieval, fins al seu abandonament l’any 1314. L’any 2006 fou declarat Bé Cultural d’Interès Nacional per la Generalitat de Catalunya.

Imma Ollich i Castanyer (Vic,1951).
Doctora en Història Medieval per la Universitat de Barcelona (1981). Professora Titular d’Història i Arqueologia Medieval a la Universitat de Barcelona (des de 1981). Arqueòloga medievalista. Fa recerca especialitzada en jaciments d’època medieval.

Montserrat de Rocafiguera i Espona (Vic, 1964).
És llicenciada en grau en Història, especialitat Prehistòria i Història Antiga per la Universitat de Barcelona i Màster en Arqueologia Medieval; és professora al Col·legi Escorial de Vic i presidenta del Centre d’Investigacions Arqueològiques d’Osona. Des de 1988 codirigeix les excavacions al jaciment de l’Esquerda (Roda de Ter) del qual és responsable de l’àrea ibèrica.

Activitat coorganitzada amb el Museu de l’Esquerda